Alışverişte En Yaygın İndirim Çeşitleri

Alışveriş yaparken tüketiciler olarak her zaman en uygun fiyatları yakalamak, indirimlerden faydalanmak isteriz. Kampanyalardan yararlanarak tasarruf ettiğimizde kendimi daha mutlu hissederiz. Peki, online alışveriş platformlarında, mağazalarda ve alışveriş merkezlerinde rastladığımız bin bir türlü kampanyanın ve indirimin arkasında nasıl bir mantık yatıyor? Perakende satışta uygulanan kampanyalar nasıl belirleniyor? En önemlisi, tüketiciler olarak kampanyalarla ilgili detaylı bilgiye sahip olmanın avantajları nelerdir? Bu sorulara cevap aramak için öncelikle mağazaların kampanyalara ve indirimlere neden ihtiyaç duyduklarından bahsedelim.

Kampanyaların ve İndirimlerin Mağazalar için Avantajları

Mağazalar, müşteri kitlelerini genişletmek, ellerindeki ürün fazlasını eritmek ya da alışveriş talebinin yüksek olmadığı dönemlerde mağazadaki müşteri giriş-çıkışını arttırmak için müşterileri alışverişe teşvik edecek kampanyalara ihtiyaç duyarlar. Yeni açılan bir mağaza ya da online alışveriş platformu, indirim ve kampanyaları stratejik bir şekilde kullanarak yeni müşterilere ulaşabilir ve ürünlerini tanıtabilir.

Mağazaların Yaygın Olarak Kullandıkları İndirim Türleri

Mağazaların ve online alışveriş platformlarının bu avantajlardan yararlanmak ve mağazanın satışlarını arttırmak için yaygın olarak kullandıkları kampanya ve indirim türleri bulunmaktadır. Bu indirim türlerinin işleyişini ve mantığını çözmek tüketicilerin daha bilinçli alışveriş yapmalarında önemli bir rol oynar.

Yüzdelik İndirimler

En sık gördüğümüz ve genellikle en etkili indirim türü olan yüzdelik indirim kampanyalarını özellikle sezon sonlarında daha çok görüyoruz. Yüzdelik indirimler çoğunlukla mağaza genelinde ya da belli ürün kategorilerinde geçerli oldukları için müşterilerin dikkatini daha çok çekerler. Yüzdelik indirimlerin müşteri talebini doğrudan arttırma potansiyeli yüksek olduğu için, satışlarını arttırmak ya da stoklarını eritmek isteyen mağazaların sık sık kullandığı en etkili indirim türüdür.

Belli Bir Oranda Nakit İndirim

Genel mantığı yüzdelik indirime çok benzer olsa da hangi indirim türünün daha etkili olduğuna karar vermek bir hayli zor. Bu konuda yapılan araştırmalar, tüketicilerin yüzdelik indirimlere genellikle daha çok ilgi gösterdiklerini, ancak farklı fiyat ve ürün kategorilerinde nakit indirimlerinin daha cazip olduğunu ortaya koyuyor.

Örneğin, 50TL tutarında sık tüketilen ve fiyatı makul bir ürüne uygulanan %20 tutarında bir indirim 10TL tutarında bir indirimden daha çok tercih edilecektir. 350TL değerinde bir elektronik cihaza uygulanan 50TL tutarında bir indirim, %15 oranında bir indirimden daha çok tercih edilecektir. Nihai indirim tutarı hemen hemen aynı olmasına rağmen, müşteriler 350TL’nin %15 indirimli fiyatını hesaplamakla uğraşmaktansa, doğrudan 50TL’lik indirimle karşılaşmayı daha pratik bulacaklardır.

Çoklu Alışlarda Uygulanan Kampanyalar

Özellikle sezon sonlarında sıkça rastladığımız ve ürün stoklarını eritmek isteyen mağazaların yaygın olarak tercih ettikleri bir indirim türü olan çoklu alışveriş kampanyaları, “bir alana bir bedava”, “3 al 2 öde”, “2. ürüne %50 indirim” gibi farklı metotlarla uygulanabilir. Bu indirim türünü kullanan mağazalar hem satışlarını arttırırlar hem de müşterilere daha çok tasarruf ettiklerini hissettirerek onları alışverişe teşvik ederler.

Ancak “bir alana bir bedava” ya da “3 al 2 öde” gibi ürünlerde genellikle satın alınan en ucuz ürün kampanya dahilinde indirim olarak sayılacağı için bu indirim türünü tercih eden müşteri sayısı yüzdelik ve nakit indirim türlerini tercih edenlerden daha az olacaktır.

Promosyon Ürünler

Belli bir tutarın üzerinde yapılan alışverişlerde verilen hediye ürünleri kapsayan indirim türüdür. Promosyon olarak verilen ürünün herkesin sık sık satın aldığı, tercih edilen bir ürün olması müşterileri alışveriş yapmaya teşvik eder. Bazen, hediye ürün yerine, belli ürünlerde çok büyük indirimler de uygulanabilir. Örneğin, “100 TL ve üzeri alışverişlerde çoraplar yalnızca 1TL” gibi kampanyalar da uygulanabilir.

Ücretsiz Kargo

Ücretsiz kargo seçeneği online alışverişte en az indirim tutarını sunuyor olsa da en çok tercih edilen kampanya türüdür. Bazı mağazalar tüm satışlarında ücretsiz kargo imkanı sunmayı tercih ederken, bazı mağazalar belli bir tutarın üzerindeki alışverişlerde ya da yalnızca belli markalarda bu seçeneği sunarlar. Kimi online alışveriş platformlarında ise sepete ilerlediğinizde kargo ücreti ödememek için satın alabileceğiniz dergi, çorap, tişört, cüzdan gibi küçük ürün seçenekleriyle karşılaşırsınız. Çoğu müşteri kargo parası ödemektense aynı tutarı ödeyerek çorap satın almayı tercih edecektir.

İnndirim’li alışverişler ⁿ‿ⁿ

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir